Tuesday, June 14, 2011

Thought of the day

Does anyone else ever wonder, just a tiny little bit, if all those fashion bloggers out there actually wear those outfits they post pictures of everyday?

I mean - I like looking at the pictures and always feel inspired. But seriously? Where would I wear those outfits? and especially - when would I ever wear those shoes? (I'm seriously bad at heels)

Maybe it's just because I'm cheap (it's true) and don't have a job or school where I would feel the need to dress up quite that much.

I just have this vision of me going to the grocery store, pushing my baby around in a stroller (or just with my ginormous belly) in 5 inch heels, a miniskirt, expensive jewelry, and a perfectly styled hair. And the vision ends something like this:
Exposing my butt to the store when I pick up something from the bottom shelf
Baby puking on my new shirt
Baby pulling at my hair.
Baby trying to eat my earrings
Twisting my ankle and wobbling home barefoot, carrying screaming baby (or possible choking baby if he succesfully eats my earrings) on one arm, and groceries in the other (possibly resulting in broken groceries in the parking lot).


Phew. Thank goodness I don't wear heels, miniskirts, jewwelry, or ever do my hair. It would be a disaster waiting to happen.



4 comments:

  1. Hahaha! Jeg har det præcis som dig. Så jeg læser faktisk ikke de der vilde modeblogs. Det er meget langt fra min virkelighedsforståelse, og jeg kan ikke se, hvad der er galt i at iføre sig et sæt almindeligt tøj og et par sneakers. Det kan man da også se smækkerlækker ud i, imens man har det BEHAGELIGT og er klædt praktisk :D

    ReplyDelete
  2. Jeg er ogsaa en 'jeans and a tshirt' pige - men maaske er jeg bare lidt misundelig paa dem der har overskud til mode og fedt toj - og saa er jeg faktisk rigtig daarlig til det med hoje haele, er ret klodset, og altid en saeson bagud med de fede mode ting ;) Dog kan jeg nu godt lide at lure paa de forskellige modeblogs, baade for at blive lidt inspireret og bare for hyggelaesningens skyld =)

    ReplyDelete
  3. Ja det kan du have ret i. Min blog er også bare mest med hverdagstøj og så selvfølgelig et festligt outfit ind i mellem. Men jeg kan sgu heller ikke holde de høje hæle ud hver dag, jeg klæder mig ikke ud som om jeg skal til galla til hverdag osv. Det er vel bare et spørgsmål om hvad der inspirerer mest og så kan man følge med i de blogs, man synes der fungerer for en :) Måske du vil kigge forbi?

    ReplyDelete
  4. Hej Mette,

    Jeg har været forbi din blog nogle gange og har ogsa haft meldt mig som fast læser for et par uger siden. Det er nemlig dejligt at du har lidt mere 'hverdags' agtigt tøj på.

    ReplyDelete