Friday, June 10, 2011

Glucose testing

Imagine this

8:10 Show up at the hospital, fasting since last night. No food, no water, nothing. "Hey, sit here and fill out these forms." Ok.

8:25 Let's draw some blood! About 9 little tubes or so.

8:30 "I don't feel so good" - they have me sit with my head between my knees (a difficult trick when you have a watermelon for a belly). Wow, its really hot in here. I think I may pass out.

8:32 Let's move you into the room next door and you can lay down for a few minutes. But you still have to drink these two glasses of sugar water within the next 5 minutes or so

8:33 I'm laying on a doctors 'bed,' unable to decide whether I am going to pass out or puke. Miraculously, neither happen.

8:36 Nurse comes in, "here, you really HAVE to drink this sugar water, even though you look really pale and sick."

8:38 I start drinking the sugar water. It's actually not all that bad. Lemony - but so sugary that it sticks to my teeth and burns my throat. But it's ice-cold! And it's liquid and it's calories.

8:45 Still trying to decide if I am going to puke or pass out, although vomiting seems like a more likely result.

8:55 Feeling slightly better. Move into waiting area with all the other fasting, pregnant people. Leave a urine sample in glass for the nurse. Finish filling out forms and questionnaires.

9:15 Sitting in a chair in the waiting room - whoops, I think I'm gonna pass out. Head down. Wow, it's really hot in here. Is the room spinning?

9:17 Still sick - think I need to go lay down. Move into the room from before

9:30 Nurse comes into room "oh, there you are! Time for more blood to be drawn. Me: ehh okay? Nurse: you look pale - you should stay laying down and I'll wheel the cart in here"

9:38 Three tubes of blood drawn, again feeling like I am going to pass out. Or vomit. Nurse: you should stay here, don't move anywhere, so I can keep an eye on you. Take a nap or something.

10:00 Urge to vomit gone, but having a severe hot flash and SERIOUSLY never been this thirsty in my life.

10:35 After the longest 2 hours of my pregnant life, they draw some more blood and prick my ears for glucose levels, and then they FINALLY let me drink some water. And eat some toast.

Ugh. 'ynk'


4 comments:

  1. Åh nej da, din stakkel :( Øv, det lyder simpelthen så forfærdeligt. Jeg sender lige lidt styrke din vej og håber du har fået det bedre mus

    ReplyDelete
  2. jeg har det meget bedre, allerede om eftermiddagen var jeg helt normal igen =) Det hjalp at spise en masse rundstykke og ca 15 liter vand ;) Dog har jeg nogle fine blå mærker fra nålene endnu.

    ReplyDelete
  3. Hold da op hvor lyder det ubehageligt! Håber ikke jeg skal igennem det senere :( Jeg har ikke lige været aktiv i blogverdenen på det seneste, men har du så fået resultatet?

    ReplyDelete
  4. Janne - det var nu kun mig og en enkelt anden der fik det så skidt. Tror ikke nødvendigvis at det er så slemt for alle! Jeg har ikke normalt problemer med nåle og blod, men har på fornemmelsen at min blodprocent er lidt lav, det er nok derfor jeg reagerede sådan.

    Prikken i ørerne fortalte at alt var normalt ved mit glukose niveau Jeg ved faktisk ikke om der er flere resultater jeg skal vente på? Men en af grundene til at jeg skulle have trukket så meget blod er at vi er med i forsknings projet her i Odense - Odense børnekorhorte. Det er et tilbud til alle der føder i Odense i 2010-2011

    ReplyDelete