Sunday, June 26, 2011

The fogs

After several days of energy, I had a foggy day today. Or, in normal people language, a day where I was tired and just needed to sleep, eat, and lay on the couch watching TV. A perfect lazy sunday, actually.

Speaking of language, (nice segway segue right?) is it too early to start researching baby language development? You see, I have this plan of giving my baby the gift of being bilingual, so I need to be finding out, like yesterday, how to go about this most efficiently.

So if you are an expert on this, or if you're 'just' a mother, or 'just' someone with an opinion, and idea, or other - let me know!

Happy Sunday!

2 comments:

  1. Jeg har godt nok haft en del om sproglig udvikling hos børn i udviklingspsykologi på gymnasiet, og også lidt dette semester på psykologi, men det er lidt svært at sige noget kort. Men jeg synes i hvert fald det er godt at starte med at lære barnet to sprog fra starten af. Jo ældre de bliver, jo sværere er det at lære et nyt sprog. Mine forældre gjorde det jo med mig fra jeg var helt lille, så jeg startede egentlig med engelsk som primærsprog og dansk som sekundærsprog, og det har klart været en fordel senere hen. Bare i primært taler det sprog til barnet, som netop skal være primærsprog :)

    ReplyDelete
  2. Jeg er helt enig, og har også læst en smule om det i både nogle psykologifag og bare min egen research. Jeg lærte også selv engelsk som 4-årig, og selvom jeg talte Dansk først, lærte jeg at skrive og læse på Engelsk først. Det er også helt sikkert derfor jeg er flydende i begge nu. Vi tænker herhjemme på at jeg bliver den engelsktalende mor og min kæreste jo så bliver den dansktalende far. Det er der nogle der siger er en af de mest effektive metoder til det - men hvem ved =)

    ReplyDelete